De impact en effectiviteit van relatiegeschenken

 

Ontdek waarom relatiegeschenken zo effectief zijn!

Ieder bedrijf heeft ermee te maken en stelt zichzelf wel eens de vraag: hoe ga ik mijn marketingbudget inzetten? En voor welke communicatiemiddelen kiest u om een zo groot en goed mogelijk resultaat te bereiken? Graag laten wij aan u zien wat de impact is van een relatiegeschenk. Dit is wellicht groter dan u denkt! 

Relatiegeschenken zijn zeer effectieve tools om uw boodschap uit te dragen:

 

    • Onderzoek toont aan dat 57% van de ontvangers van een relatiegeschenk zich de naam van het bedrijf of het merk weet te herinneren. Dit is twee keer zoveel dan de 28% die het merk of de bedrijfsnaam na een televisiereclame weet te herinneren.


 

  • Wist u dat de herinnering aan een relatiegeschenk positief wordt beïnvloed door vier factoren? Namelijk: kwaliteit, originaliteit, advertentiewaarde en X factor. Wanneer slechts gedeeltelijk naar deze vier waarden wordt gekeken bij het kiezen van een relatiegeschenk, onthoudt 36% van de ontvangers zich het geschenk. Wanneer het geschenk aan alle vier de factoren voldoet, herinnert 76% van de ontvangers zich het relatiegeschenk.
     
  • Een relatiegeschenk is een bedankje of aandenken van uw bedrijf om te laten zien dat u de ontvanger waardeert. Het gaat dus niet om de prijs of waarde, maar om het gebaar en de boodschap die u meegeeft!
     
  • De reclamepen is een zeer effectieve giveaway, en zeker geschikt om uw naamsbekendheid te vergroten. Het is berekend dat een balpen gemiddeld 7 keer van eigenaar veranderd. Met het uitdelen van 100 reclamepennen bereikt u dan ook gemiddeld zo'n 700 personen!
  • Eén van de doelen bij het weggeven van relatiegeschenken en gadgets is natuurlijk het behouden en onderhouden van relaties. U kunt de interesse wekken van nieuwe klanten met speciale aanbiedingen en kortingen, maar bestaande klanten dienen op een andere manier bereikt te worden. Het geven van een relatiegeschenk is een kleine moeite, terwijl u daarmee twee belangrijke effecten teweeg brengt: U kweekt hiermee niet alleen goodwill, maar zorgt tevens dat uw bedrijf of boodschap weer top of mind wordt bij de ontvanger.
     
  • Uit onderzoek blijkt dat relatiegeschenken en premiums lang in het bezit blijven van de ontvanger. Dat is de kracht van relatiegeschenken op lange termijn. Bijna 40% van de ontvangers bewaart een relatiegeschenk langer dan twee jaar. En maar liefst 75% van de relatiegeschenken wordt langer dan een half jaar bewaard. Merendeel van de respondenten geeft zelfs aan dat ze elke dag wel een keer gebruik maken van een relatiegeschenk die ze hebben ontvangen.

Wacht dus niet langer en ervaar zelf de effectiviteit en impact van een relatiegeschenk!
 

Populair promotiemateriaal »

 

Reclame pennen »

 

Goedkope relatiegeschenken »

 

Bron: Giving Europe

folder-open Blog