Ruim je bureau op dag: 3 tips om je bureau goed te organiseren

Ruim je bureau op dag: 3 tips om je bureau goed te organiseren

Het is vandaag ‘Ruim je bureau op dag’. Als je aan een rommelig bureau werkt, kan het zijn dat je sneller wordt afgeleid door allerlei andere zaken. Een goed georganiseerd bureau is daarom belangrijk voor een productieve werkdag. Het creëert rust, zorgt ervoor dat je niet snel bent afgeleid en je hoeft niet langer te zoeken naar dat ene document of die ene map. Reken voorgoed af met rondslingerende pennen en paperclips! Maar hoe pak je dat aan? Wij delen graag wat tips met jou in deze blog. 

Tip 1: Neem de tijd, plan het in en stel prioriteiten

Het goed opruimen van je bureau kost zeker wat tijd. Plan het daarom in en neem er echt de tijd voor. Wordt je vandaag al in beslag genomen door andere belangrijke zaken? Plan dan een andere dag in. Kies een datum, die voor jou uitkomt en zet een groot kruis in je agenda. Houdt deze dag, of in ieder geval een paar uur, vrij en ga aan de slag. Maak een lijstje met prioriteiten. Waar ga je beginnen met opruimen? Begin je toch met het sorteren van documenten? Om effectief te werk gaan is het belangrijk dat je stil staat bij de vraag: wat is voor mij het meest belangrijk en wat heeft urgentie? Werk vervolgens zorgvuldig je lijstje af.

Tip 2: Sorteer, maak stapels en gooi weg

Begin met het maken van stapels. Maak een stapel met alles wat je sowieso weg kunt gooien. Alle documenten die je ook op de computer hebt staan, kun je vernietigen. Dubbel filen is niet nodig en zorgt vaak voor extra chaos. Maak een stapel met belangrijke zaken en minder belangrijke zaken. Zorg dat je dagelijkse zaken/documenten binnen handbereik hebt liggen. Moet je te lang zoeken naar dagelijkse benodigdheden, dan is je bureau binnen no time weer een bende.

Wij hebben hieronder een lijstje met vragen die je jezelf kunt stellen om een betere afweging te kunnen maken of je spullen weg doet.

  • Heb ik het maandenlang niet bekeken of nodig gehad?
  • Als ik het niet zou hebben, zou ik het dan missen?
  • Werkt het nog? Kan ik het vervangen door iets dat meer geschikt is?
  • Kan ik er iemand anders een plezier mee doen?    

Tip 3: Organiseer

Schaf documentbakjes aan en maak een voor jou handige indeling. Kies per bakje een categorie. Leg in het bovenste bakje bijvoorbeeld alle lopende zaken. Leg in het daaropvolgende bakje alle zaken met prioriteit. Kies een bakje voor zaken waarvoor je met anderen moet overleggen etc. Zo heb je alles bij de hand en bewaar je het overzicht.

Waarom opruimen?

Wij hebben je 3 opruimtips gegeven, maar waarom is opruimen eigenlijk zo belangrijk?

  • In een opgeruimde ruimte kan je je beter focussen.
  • Hoe meer spullen, hoe meer chaos en stress in je hoofd.
  • Uit onderzoek naar geluk is gebleken dat mensen gelukkig zijn als ze goed doen voor een ander. Gooi je spullen dus niet weg, maar geef het aan mensen die het harder nodig hebben. Zo maak je niet alleen jezelf, maar ook anderen blij en maak je van opruimen een échte win-win situatie.

Laat je door Van Heijster verrassen      

Heb je jouw bureau met behulp van bovengenoemde tips geordend en opgeruimd? Natuurlijk hoeft je opgeruimd bureau géén steriel gebeuren te zijn. Daarom hebben we drie stijlvolle items voor op je bureau geselecteerd, die ook nog eens handig zijn om weg te geven aan je relaties!

Bureauklok

De bureauklok is een stijlvolle gadget en een onmisbaar relatiegeschenk dat al je relaties ongetwijfeld goed kunnen gebruiken. Uiteraard zien veel mensen tegenwoordig de tijd op hun mobiel, maar op een mooi bureau hoort absoluut een klok. Dit relatiegeschenk is veelzijdig in gebruik en multifunctioneel. De klok geeft niet alleen de tijd, maar de temperatuur van de dag aan. Ook is de klok voorzien van een handige alarmfunctie. Daarnaast heeft deze bureauklok ook nog een praktische pennenhouder. Ideaal voor al je schrijfwaren! 

 

 

 

Bamboe Desk organizer met draadloze oplader

De duurzame bamboek desk organizer is het perfecte gadget voor op je bureau of tafel! Met deze bamboe bureau organizer kun je jouw bureau opgeruimd houden en eenvoudig en snel je telefoon opladen zonder kabels. De bureau organizer biedt namelijk diverse opbergruimtes en is tevens voorzien van een handige 5W draadloze oplader. 

 

 

Notitieblok All-in-one

 

Orde en netheid is de basis om veilig en gezond te kunnen werken. Om vooral goed overzicht op al je notities te hebben blijft het natuurlijk van belang deze op één plek op je bureau te bewaren. Deze variant heeft voor jou gewoon alles in één. Het bevat een blauw schrijvende pen, witte post-its, notitieblaadjes, een transparante liniaal en ook nog praktische markeer post-its. Op kantoor komt de notitieblok all-in-one daarom ook altijd weer goed van pas!

 

Benieuwd naar ons volledige aanbod aan relatiegeschenken?

Ben je op zoek naar een ander een leuk relatiegeschenk met logo? Bekijk dan onze website. Bij Van Heijster vind je gegarandeerd iets dat past bij jouw bedrijf, relatie en gelegenheid. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie en inspiratie!