Duurzaam
Bekijk alle DuurzaamElectronica
Bekijk alle ElectronicaPersoonlijk & Veiligheid
Bekijk alle Persoonlijk & VeiligheidEen relatiegeschenk is een perfect middel om je medewerkers en klanten te bedanken. En achter dit “dank je wel” gaat zoveel meer geschuild dan je in eerste instantie denkt. Zo worden er speciale onderzoeken uitgevoerd naar dit woord en het effect hiervan. Wat viel er onder andere op? Dat je als ondernemer veel extra winst kunt halen uit een gemeend “dank je wel”
De zin “dank je wel” wordt er met de paplepel in gegoten. Van jong af aan gebruik je het woord bij vrienden, familie en zelfs vreemden, bijvoorbeeld tegen de caissière in de winkel. Het is een klein gebaar dat veel impact maakt bij de ontvanger. Het is immers ook een groot geschenk als je iemand zich gewaardeerd laat voelen.
Deze waardering komt voornamelijk van een echt gemeend “dank je wel”. Geen gemompelde bedankje of een knikje, maar een oprecht bedankje waarin de waardering voor de ander extra goed naar voren komt.
Dit welgemeend bedankje is iets wat je ook door kunt trekken in de bedrijfscultuur van je bedrijf. Bedank je klanten op een manier waarop je echt je waardering laat zien. Verras ze bijvoorbeeld met een mooie kaart of een gepersonaliseerd relatiegeschenk. Hoe persoonlijker het bedankje, hoe groter de impact.
Er zijn verschillende manieren om je klanten te bedanken. Heel veel webshops doen dit al in de vorm van een bedankmail. Echter is deze mail vaak onpersoonlijk en wordt deze door de ontvanger nog veel te vaak gezien als een transactioneel bedankje en niet om een oprecht “dank je wel”.
Wat is dan wel een oprecht bedankje? De klant voelt zich pas echt gewaardeerd wanneer je aandacht hebt voor de klant zonder dat je er meteen iets voor terug verwacht. Denk bijvoorbeeld aan een na-bel actie waarbij je de klant oprecht bedankt. Of stuur je klanten een leuk cadeautje op, zoals een bedrukte sleutelhanger of een ander uniek weggevertje. Vraag hierbij niet per sé om feedback of bijvoorbeeld een like op Facebook, maar focus enkel op de waardering voor de klant.
Marketing Consultant Jeffrey Slater heeft ooit een experiment naar deze vorm van bedanken uitgevoerd. Hierbij splitte hij de klanten in twee groepen en belden de ene helft na het plaatsen van een bestelling op om deze te bedanken zonder er verder iets voor terug te vragen. Dit deed hij 18 maanden lang. Wat hij zag was dat de omzet uit deze klantengroep in een half jaar met ruim 10% was gestegen.
Wil jij ook je klanten bedanken met een uniek relatiegeschenk? Neem dan contact met ons op voor een persoonlijk advies op maat.
Bij Van Heijster Relatiegeschenken gebruiken we cookies om onze website beter te laten werken en uw surfervaring te optimaliseren. Hiertoe maken we onderscheid tussen noodzakelijke, relevante en externe cookies. Noodzakelijke cookies zijn nodig om de website correct te laten werken, terwijl relevante - en externe cookies persoonlijke informatie verzamelen om de inhoud van onze website af te stemmen op uw persoonlijke voorkeuren en surfgedrag.
Accepteert u het gebruik van de hierboven beschreven cookies zodat wij onze website voor u kunnen verbeteren? Kies voor 'Ja, ik accepteer cookies'. Wilt u meer informatie over cookies of wilt u uw persoonlijke cookievoorkeuren aangeven? Gaat u dan naar 'Instellingen'. Voor ons volledige privacybeleid klikt u op Privacybeleid.
Ik kies cookies die: | noodzakelijk | relevant | extern |
---|---|---|---|
Noodzakelijk zijn voor de werking van de website | ✓ | ✓ | ✓ |
Voorkomen dat gegevens vaker moeten worden ingevuld | ✓ | ✓ | ✓ |
De website verbeteren op basis van prestaties | ✓ | ✓ | ✓ |
De snelheid van de website monitoren | ✓ | ✓ | ✓ |
Het websitegebruik in kaart brengen voor analyse/onderzoek | ✓ | ✓ | ✓ |
Mijn surfgedrag kan combineren met andere persoonsgegevens om relevante aanbiedingen te ontvangen | ✓ | ✓ | |
Onze website personaliseren op basis van uw voorkeuren | ✓ | ✓ | |
Het mogelijk maken om relevante advertenties op internet te tonen | ✓ | ||
Sociale mediafuncties mogelijk maken | ✓ | ||
Uw voorkeur wordt opgeslagen. Als u de cookies uit uw browser verwijdert, informeren we u opnieuw over het gebruik.